web 2.0

2011-11-14

JEJAK 5 RASUL DI TURSINA


Oleh : Ustaz Taha Hassan al-Qusyasyi

ISBN : 978-967-0326-07-8

Harga : RM 20.00 (SEM. M’SIA)

RM 22.00 (SABAH/SARAWAK)

KLIK DI SINI UNTUK MEMBELI

Buku ini dihasilkan adalah atas dasar permintaan dan kehendak daripada sebahagian pelajar yang memerlukan keterangan dan penjelasan yang lebih tepat dan ringkas sebagai panduan kepada mereka untuk memahami dan mengerti hakikat dan kebenaran peristiwa sejarah serta lokasi di sekitar kawasan Semenanjung Sinai. Tidak ada pengetahuan sejarah yang lebih baik untuk dipelajari dan diselidiki melainkan catatan tersebut menceritakan tentang sejarah kehidupan para nabi dan rasul. Lebih-lebih lagi teori pensejarahan ini diambil dari sumber al-Quran dan hadis. Tidak syak lagi bahawa segala fakta yang dinukilkan darinya adalah benar dan tepat.

Seperti yang sedia maklum, penulisan ini bukanlah bahan rujukan utama bagi huraian sejarah kisah-kisah para nabi dan rasul. Akan tetapi, penulisan ini hanyalah merupakan satu kajian dan panduan umum untuk mereka yang ingin memahami dan mengetahui secara asas tentang peristiwa sejarah yang berlaku berserta keterangan lokasinya.

Di dalam penulisan ini, ia terkandung 11 tajuk utama yang membicarakan tentang sejarah kehidupan Nabi Soleh AS, Musa AS, Harun AS, Ilyas AS dan Ilyasac AS serta tumpuan lokasi historiografinya di sekitar kawasan Semenanjung Sinai.

No comments:

Post a Comment